Een nieuw hoofdstuk, een nieuw avontuur!! - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Vonneke Hoppenreijs - WaarBenJij.nu Een nieuw hoofdstuk, een nieuw avontuur!! - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Vonneke Hoppenreijs - WaarBenJij.nu

Een nieuw hoofdstuk, een nieuw avontuur!!

Blijf op de hoogte en volg Vonneke

18 April 2014 | Nederland, Oldenzaal

Hey allemaal,

Ja, het gaat weer gebeuren.. Het kriebelde eigenlijk al sinds ik terug ben uit de mooiste stad ter wereld, mijn Kaapstad, de stad waar ik zo verliefd op ben geworden!! Maar er moest eerst afgestudeerd worden, helaas.. Bloed, zweet en teveel tranen heeft het afstuderen gekost.. Maar ik kan nu zeggen, met toch wel een klein beetje trots, dat ik een afgestudeerde HBO'er ben!!!

Maar dan... En nu.. Wat ga je doen? Waar wil je naar toe werken? Allemaal vragen waarop ik geen antwoorden op kon bedenken.. Wat doe je, als je je studie eigenlijk drie jaar eerder had moeten afkappen, en nu met een diploma zit waar je niet echt iets mee wil gaan doen? Ik kan je vertellen, dat is best frustrerend..

Moeizaam begon ik met solliciteren.. Eigenlijk sprak niet één functie mij echt aan.. Totdat mama met het geniale idee kwam om een tijdje naar Zwitserland te gaan, naar mijn tweede broer Björn en zijn vriendin Nicole! In februari sollicitatiebrieven verstuurd, en in maart onverwacht worden gebeld met het nieuws dat ik was aangenomen: hotel Spitzhorn, in Gstaad!!! Oke, wauw!!! Ja, ik ga dit dus echt weer doen!!!

Een nieuw hoofdstuk, nieuwe mensen, nieuwe omgeving, nieuwe ervaringen, nieuwe talen een geheel nieuw avontuur!! Ik zeg telkens dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben, het is ook best gek, een Europees land dit keer, geen stage maar hard werken, geen engels maar duits (OMG... Hoe ga ik dit doen:p) alles staat echt haaks op mijn ervaring in Kaapstad!! Dat maakt het een super gave nieuwe uitdaging, maar ook spannend! Het zal heeel anders worden dan Zuid-Afrika, maar hoe anders kan niemand nog inschatten!!

Over 3,5 week, op 13 mei vertrek ik per trein van Bad Bentheim naar Gstaad! Er zijn nog een aantal kleine dingen die geregeld moeten worden, maar dat gaat allemaal lukken! Voor de rest ben ik nu nog heeeeel erg aan het genieten van mijn familie, vriendinnetjes, vrienden, en natuurlijk van de hockey (dit keer gaat me stick wel mee:D) en de rest wat ons kikkerlandje te bieden heeft!!!

Ik kan jullie nu zeggen:

IK HEB ER ZIN IN!!!!!!



  • 18 April 2014 - 11:48

    Marouschka :

    Ik ben trots op je Vonneke! Super stoer dat je weer een nieuwe uitdaging aan gaat!! We houden contact en ik hoop je op te kunnen zoeken!!

    Dikke kus, loveyou stoere chick!

  • 18 April 2014 - 12:46

    Els Vreeswijk:

    Goh,wat goed van je,ik hoop dat je daar je ei kwijt kunt en de nieuwe uitdaging je weer mogelijkheden biedt,waar je verder mee kunt.Ik wens je heeel veeel succes en natuurlijk ook fun. Ik blijf je volgen hoe het je vergaat daar in Gsaad!!!!

  • 12 Mei 2014 - 17:32

    William En Trudy:

    Hoi Vonneke,

    We wensen je veel succes xxx William en Trudy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oldenzaal

Vonneke

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 10929

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2012

Cape Town

13 Mei 2014 - 30 November -0001

Zwitsers avontuur

Landen bezocht: