Dag nr 1. Super vet! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vonneke Hoppenreijs - WaarBenJij.nu Dag nr 1. Super vet! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vonneke Hoppenreijs - WaarBenJij.nu

Dag nr 1. Super vet!

Blijf op de hoogte en volg Vonneke

30 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, toch maar besloten om een waarbenjij.nu aan te maken. Facebook is toch minder handig met alle like's en reacties (wel leuk om te lezen, maar telkens die meldingen...). Ondanks dat ik niet zo'n schrijver ben, hier wel een berichtje vanuit Cape Town.

Na het afscheid (met veel tranen.. Nu gaat het dan ook echt gebeuren!!) van mijn vriendinnetjes, zus en zwager, me ouders en natuurlijk mijn lieve Jor, ben ik snel door richting de gate gelopen.

Ondertussen was er op schiphol een bom uit WOII gevonden, waardoor vertrekken vanuit gate C niet mogelijk was. Gelukkig waren er voor mij geen wijzigingen, en kon ik rechtstreeks naar gate F07. Al snel kon in boarden, en had ik mijn plekje in het vliegtuig gevonden. Naast mij kwam het type mevrouw Winkel te zitten.. (lees: veel en lang haar!!) en daarnaast een man, die mij deed denken aan Mister Monk(Kennen jullie die? even google anders). De vlucht was lang, maar goed te doen! Wel hebben we 15 min turbulentie gehad, dat was wel even eng met van die kriebels die je in je buik krijg tijdens een ritje in de achtbaan. Ook de verzorging aan boord was perfect, drie maaltijden gehad, en tussendoor nog een keer zoutjes (van Blond Amsterdam, jaa heb er foto's van meiden:P).

Vlak voor landing heb ik een heel mooi uitzicht gehad over Cape Town, man wat een GIGA stad is het! De stad is echt super groot, en er zijn dus genoeg dingen die ik hier moet bezichtigen. Bij de douane ging het ook redelijk snel, er werd nog wel even gevraagd wat ik kwam doen, en hoe lang ik zou blijven. Daarna was alles in orde en kon ik opzoek gaan naar mijn naambordje, die natuurlijk helemaal achter aan in de rij stond! Jeroen van 4exchange kwam al aangelopen en heeft me mijn welkomstpakket gegeven. Samen met twee jongens die studeren in Rotterdam (ken je da nie hore dan:P) ben ik door de chauffeur naar het hotel gebracht. Hier gearriveerd, konden we gelijk inchecken en naar onze kamers. Echter was er niemand in het appartement waar ik sliep. Dus ben ik maar even gaan kletsen bij de buren (twee meiden en de jongens uit Rotterdam). Al snel kwamen ook mijn huisgenoten thuis (David en Sjoerd), en zijn we gezamenlijk nog even het barretje om de hoek in gegaan. Het was een leuk barretje, en we stonden tussen de locals een Savanna (kruising tussen Jillz en Corona, mmmm) te drinken. Rond een uurtje of 3 waren we weer in het appartement, waar ik nog snel even een paar mailtjes heb verstuurd en ben gaan slapen.

Vanochtend werd ik rond 10 uur wakker, en waren we voor plan om Kaapstad in te gaan. Echter kwam Wouter van 4exchange, en ben ik samen met hem even naar mijn stagebedrijf gereden. Haha Ik moet alvast lachen, want ik wilde dus aan de verkeerde kant van de auto instappen;), Lekker Vonn het begint al goed:P.

Tijdens de autorit heeft Wouter me het een en ander uitgelegd over de stad en kon ik al mijn vragen stellen die ik had. Hij raadde me nog wel aan om een eigen auto te nemen, dus ik moet even de eerste week kijken, en dan beslissen wat ik ga doen. Bij het community centre werd ik hartelijk onthaald door Desiré, de floormanager. Na een kort bezoekje, ben ik nu weer 'thuis' aanbeland.

Nu maar bezig met het inrichten van mijn kamer en alles uitpakken. Vanavond staat wel weer een uitgaansavondje ingepland, we moeten er natuurlijk nu nog van genieten, nu we allemaal nog vrij zijn.

Ik weet niet wanneer en hoe vaak ik tijd heb om hier iets op te zetten, maar dat zien jullie vanzelf!

Liefs vanuit Cape Town!!

P.S. Bedankt allemaal voor alle smsjes, appjes en mailtjes die ik vlak voor vertrek nog heb gekregen van iedereen!! Toppers!!


  • 30 Augustus 2012 - 14:39

    Myrthe:

    Super leuk Vonn!! En ooeehh, Savannah dry is lekker he!!! Heel veel plezier en ik kijk uit naar je foto´s!

    xx

  • 30 Augustus 2012 - 15:09

    Jor:

    Hey Schat! Wat ik ben geen schrijver! Leest prima! Dit is inderdaad makkelijker voor iedereen denk ik, have fun! Talk to you soon! XX

  • 30 Augustus 2012 - 17:30

    Cynthia :

    He Vonneke, dat is leuk om te lezen. Wij zullen je gaan volgen en je verhalen lezen. Je staat in de favorieten.

    Groetjes Edwin, Cynthia en Ryk

  • 30 Augustus 2012 - 18:15

    Angele Hoppenreijs:

    Hey vonneke.

    Goed idee van je om toch maar een eigen pagina te hebben.
    Hier alles goed. Zijn nog bezig om alles op te ruimen van het afscheidsfeestje.
    Pa is na het eten al weer naar de bouw, want stel je voor het gaat regenen, dan moet alles afgedekt zijn. De dakplaten liggen er al op dus van daar.
    Ik ga zo sporten want daar ben ik deze week nog niet aan toe gekomen.
    En jij?
    Kun je daar hard lopen?
    ben benieuwd!!!

    Fijn avond en doe niks wat ik ook niet zou doen. Hahahaha.
    Kus mam

  • 30 Augustus 2012 - 18:42

    Elke:

    Haha a new writer is born!! Top von! Geniet ervan en succes!!

  • 30 Augustus 2012 - 18:51

    Sonja Middelman:

    Hoi lieve Vonneke

    Erg leuk en goed dat je toch een blog bij gaat houden,,,,,, Je kan zo een boek schrijven je hebt talent. Voor ons allen die jou nu al missen is dit toch een goed makertje zo zijn wij toch nog een beetje betrokken in jou wereldje hier zover vandaan.
    Het klinkt inspirerend en spannend en volgens mij heb je een goed adres uit gezocht met een barretje om de hoek. Geniet er maar lekker van.
    Lieve groetjes van ons allemaal xx

  • 30 Augustus 2012 - 19:01

    Nik:

    leuk!

    have fun en ik zie je volgenjaar!
    maar niet teveel in de zon liggen anders herken ik je niet meer! XD

    xx nik

  • 30 Augustus 2012 - 20:52

    Elsemiek :

    Vonnn!! Super leuk verhaal! We gaan snel even skypen!
    Daagg vriendinnetje , liefs els

  • 31 Augustus 2012 - 10:44

    Maud:

    Wauw Vonneke, klinkt goed en leuk!!
    succes met de drankjes :p
    xx

  • 01 September 2012 - 10:59

    Vonneke:

    Hee allemaal,
    Bedankt voor de leuke reacties! Na het weekend zal ik nog een berichtje schrijven!
    Xx

  • 01 September 2012 - 15:54

    Fons En Vera:

    He Vonneke,
    Erg leuk om je eerste ervaringen nu zo te lezen. We zien uit naar het vervolg! Veel plezier en succes daar. Wij volgen op de achtergrond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape Town

Mijn avontuur naar Cape Town

Recente Reisverslagen:

14 November 2012

Summer Begins <3

19 Oktober 2012

5,4,3,2,1 So long gayboys!

02 Oktober 2012

This is not an easy way down!

21 September 2012

There are two whale’s at 11 o’clock!!

13 September 2012

TIA :)
Vonneke

Actief sinds 30 Aug. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 10923

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2012

Cape Town

13 Mei 2014 - 30 November -0001

Zwitsers avontuur

Landen bezocht: