There are two whale’s at 11 o’clock!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vonneke Hoppenreijs - WaarBenJij.nu There are two whale’s at 11 o’clock!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Vonneke Hoppenreijs - WaarBenJij.nu

There are two whale’s at 11 o’clock!!

Blijf op de hoogte en volg Vonneke

21 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee allemaal!

Na lang uitstellen toch maar weer een berichtje schrijven.

HERMANUS weekend, het introductie weekend, waar ik eerst niet heen kon (alles zou vol zijn geboekt), maar uiteindelijk was er nog een plaatsje gevonden (GELUKKIG:D)!! Vrijdagmiddag om 12.00 uur stapte ik dan ook in ons zwarte autootje om naar huis mijn koffertje in te pakken. Om 14.30 uur met volle koffers en tassen gingen we op weg. Onze auto kon niet mee, want zoals gewoonlijk was de Mechanic niet geweest om ons autoslot te fiksen. Job kon gelukkig rijden met zijn witte autootje die nog heel was.. met de nadruk op was.. want we waren nog niet halverwege of Job’s raam kon niet meer dicht, en zijn voorwiel begon te trillen (misschien hadden we toch beter ons brakkie mee kunnen nemen..:O). De Mechanic werd gebeld, maar die kon pas iets doen wanneer we terug in Cape Town waren.. Helaas, dan maar doorrijden. Onderweg werden we weer getrakteerd op mooie uitzichten op de oh zo mooie zee en baaien.

Bij aankomst bij het appartementen complex hebben we onze spullen gedropt, werden er boodschappen gedaan, en werd de omgeving verkend (Lees: rotsen klimmen bij de zee). De zon gaat hier al vroeg onder, maar ik was net op tijd om nog wat mooie foto’s te maken van deze (het verveeld nog lang niet!!) indrukwekkende omgeving. Het weekend werd door 4exchange geregeld (incl ontbijt en diner), dus gingen we gezamenlijk met +/- 40 andere Nederlandse studenten naar een restaurantje om de hoek. Hier konden we ‘genieten’ van een drie gangen diner. Nou echt genieten was het niet, maar de bodem was gelegd voor een goede stapavond in Hermanus. We zijn uiteindelijk terecht gekomen bij een bar boven een restaurant, waar we mooi uitzicht hadden over de baai. Nadat deze bar rond omstreeks 02.00 uur haar lampen aan deed, waren we nog lang niet voor plan om naar huis te gaan. Dusss… daar gingen we door naar een andere kroeg (Barney’s) , wat meer op Snooker en Pool leek, waar we nog net de deur niet dicht hebben gedaan om 05.00 uur. Het ontbijt hebben we de volgende dag maar geskipt (09.15 uur gingen we net niet redden:P), maar hebben gezellig met z’n 6’en bij een restaurantje gebruncht (12.00 uur). Het was ongeveer 25 graden, maar we moesten onze lange broeken en truien uit de koffer halen, want… We gingen op een boot om walvissen te spotten.

Na een klein uurtje varen riep één van de bemanningsleden dat er een walvis gespot was! Iedereen kwam natuurlijk snel in de benen om een goed plekje op het dek te bemachtigen. En ja hoor, daar helemaal in de verte zag ik dan ook een groot zwart oppervlakte! Met de camera’s in de aanslag (hopen op een goede foto), hoorde je iedereen OOOH en AAH en Super etc. roepen. Nog geen 15 min later riep de bemanning: There are two whale’s at 11 o’clock. ZOEF!! Daar ging iedereen van de ene kant naar de andere kant van de boot! WOOOW WALVISSEN:D deze waren nog geen 5 meter vanaf de boot (mijn geheugenkaart was al vol.. Grr.. dacht dat ik hem leeg had gehaald.. niet dus..:(..) helaas kon ik dus geen foto’s meer maken..:(.. maar gelukkig hebben mijn huisgenoot en buren genoeg foto’s gemaakt! (Deze zal ik nog even moeten stelen). Al met al hebben we een dik uur walvissen gekeken. En konden we na een half uur OOH en AAH te hebben geroepen, alleen maar stil zijn en van de walvissen genieten.

In de avond was een braai georganiseerd en hebben we gezellig met z’n alle buiten gezeten. Hier kwamen we Inge tegen die bij Eline in het zelfde kantoorpand werkt. Inge werkt voor Kaapstadmagazine en is zelf een fanatiek hardloopster. Dus gezellig gekletst over hardlopen en ze vertelde over verschillende wedstrijden die hier in de buurt worden gehouden. Jeuj kan ik toch nog meedoen aan een hardloopwedstrijd (Met andere woorden Maartje Boudrie, kom als de sodemieters deze kant op:P). Na de braai hebben we weer een dansje gewaagd op de dansvloer, en zijn we uiteindelijk weer bij Barney’s terecht gekomen.

Zaterdag ’s avonds voelde ik al dat ik ziek ging worden, dus.. ja hoor zondag.. was ik ziek (lees: pijne botten, koortsig en hoofdpijn..). We moesten nog terug naar Kaapstad rijden (minimaal 2 uur), dus je kan je voorstellen dat dat niet echt een leuke dag voor me was. We zijn op de terug weg nog gestopt bij Stony point waar ook een hele kolonie pinguins leeft, helaas was ik te ziek om er heen te lopen. Dus heb ik in de schaduw gewacht tot de rest terug kwam, en zijn we daarna rechtstreeks naar huis gereden. Gelukkig waren we thuis, en ben ik me bed in gedoken en samen met Jor’s foto naast me ben ik dan ook in slaap gevallen. Ook maandag en dinsdag was ik ziek en ben ik niet naar stage geweest. Woensdag was ik zo goed als beter, maar was helaas Marouschka ziek geworden (ik denk dat ik haar heb aangestoken:$ oeps!).

Dit weekend gaan we samen met Nabu en Joe naar Mzoli’s een braai midden in de townships, het schijnt nogal spectaculair te zijn. Dus we zullen het gaan ervaren. Heb nog steeds de Tafelberg niet beklommen, dus dat wordt ook hoog tijd. Misschien dat we daar dit weekend nog aan toe komen.

Verder is het weer hier vergelijkbaar met jullie. Vandaag helaas veel regen, maar de vooruitzichten zijn gelukkig goed (zou de zomer dan eindelijk komen? Ik kan niet wachten!!).

Ohja, we zijn nog naar Signal Hill gereden deze week (ben de dag even kwijt), MAN WAT EEN UITZICHT! Je kunt Robbeneiland zien liggen (lijkt maar 100 meter ver, maar ligt ongeveer 6 km uit de kust), het cape town stadium en natuurlijk de hele stad (zelfs ons huis hebben we gespot). Robbeneiland heb ik ook nog niet gezien, dus dat staat nog op me lijstje.. ik moet maar eens me lijstje gaan maken, kan ik de dingen 1 voor 1 afstrepen :D.

Lieve allemaal komen jullie nog langs of wat? 9 letter twee woorden DUURT LANG! MAKEN jullie!

Liefs uit het nu iet wat regenachtige Cape Town

• 21 September 2012 - 15:57

Angèle:

Ha die Von. Heerlijk weer om te lezen wat jullie samen hebben gedaan en om de lange tijd in Zuid- Afrika door te komen
    Ja ik weet het het is afzien voor jullie om al die leuke plekken te gaan zien.
    Jammer dat je een paar dagen ziek was. Zal ik van die lekker zachte zakdoeken op sturen? Je zegt mailt het maar en ik doe het hoor!!!!!!!
    Maar het is weekend en kun je weer leuke dingen gaan doen. Het weekend zal om vliegen.
    Succes met je scriptie. Wij denken aan je.
    Dikke kus mam tot skype

• 21 September 2012 - 23:52

Sonja:

Lieve lieve Vonneke

Ik ga beginnen met sorry te zeggen .....ik heb al jou vehalen weer met verwondering gelezen maar niet gereageerd.Ik had wel een leuke reactie maar op een of andere manier heb ik het verwijderd en toen is het er even niet van gekomen.
    Ik heb ook de leuke beelden van de pinguins gezien , ik vind het geweldige beestjes. Ik hoop als reincarnatie bestaat dat ik als pinguin yerug mag komen. Eigenlijk wel maf want ik hou niet van zwemmen en al helemaal niet als het koud is.
    Wat jammer dat je een paar dagen ziek was, hopelijk hebben jou huis genoten goed voor je gezorgd....
    Vorige week zijn wij naar Drachten geweest voor Britt haar verjaardag en Kees zijn 50 ste. Hij wilde absoluut geen gedoe maar zowel Jelle als ik hebben toch wat woorden op papier gezet om hem toch even die aandacht tegeven die hij aangeeft niet te willen , maar uiteindelijk toch wel stiekem leuk vind /vond.. denk ik ????
    Met de mannen gaat het hier gelukkig ook goed !!!
    Ron is nog steeds druk en maakt veel uren. Op papier werkt hij 9 dagen in de week, dus dat zegt genoeg. Eerder was hij nog wel eens een dag thuis aan het werk , maar dat zit er de laatste weken niet in.
    Zowel Tom als Nik hebben hun draai op school weer gevonden . Met Tom gaat het nu ruim een week heel goed, afkloppen... Hij gaat trouw naar school, maakt lange dagen en heeft zelfs weer zin om te sporten. Het is te hopen dat het zo blijft !!!
    Afgelopen week stond voor mij in het teken van verzorging...pedicure, kapper, schoonheidspecialist en mondhygieniste. Allemaal hard nodig en heerlijk....tot dat ik vanmiddag een hap van een broodje nam en op een stuk kies zat te kauwen. Ik baal als een stekker want nou moet ik Maandag weer naar de tandarts.
    Het weekend staat voor de deur en het weer belooft hier niet veel goeds. Afgelopen week was het heel erg koud. De tijd van laarzen en dikke vesten is echt aangebroken. De winter jas kan echt aan.
    Afgelopen Maandag heeft Jor hier nog mee gegeten....lekker stampot andijvie....daarna heeft hij niets meer van zich laten horen. Ik wist dat ik geen punten zou scoren, maar ik had het jou belooft. :)
    Wij gaan morgen eens kijken of hij de koffie klaar heeft en of ik het goed kan maken misschien zondag een maand menu van Royal Plaza.
    Jij moet zekers dat lekkere recept van boboti of zo mee terug nemen. Ik weet wat het is want Knorr heeft ook zo'n wereld gerecht maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met het authentieke.
    Wij hebben natuurlijk straks een echt topchef in ons midden en die moeten wij aan het werk zetten. Vanavond was echt lief en leuk. Gekleed in ober outfit werd de tafel perfekt gedekt . Wel een heel knap obertje.....in te huren voor feesten en partijen.
    Nou zo te horen maken jullie daar elk weekeind ook wel een feestje, dus voor nu goed weekeind!!!!
    Ik kijk wederom uit naar jou volgende verslag....
    Wij missen jou !!!!
    Dikke knuffels van ons allemaal